Jak jsme pomohli Statku U Veverků dosáhnout rekordních prodejů

Rekordní prodej a spokojený klient

Statek U Veverků je rodinný statek, který se specializuje se na pěstování a prodej česneku. Adam, spolumajitel statku, nás oslovil s motivem podstoupit kroky pro zvýšení obratu  svého oblíbeného produktu – česnekové pasty a zároveň se zaměřit na propagaci předprodeje svého česneku. 

Naše marketingová agentura čelila výzvě s cílem vytvořit a realizovat kampaň, která by splnila všechny stanovené cíle včetně PNO. Předešlé pokusy klienta o propagaci nevypadaly příliš dobře a překračovaly PNO 40 %, to se nám však povedlo změnit. Na přání klienta konkrétní čísla tržeb v této případové studii neuvádíme.

Cíle kampaně

Po dlouhé a podrobné konzultaci s klientem, kde jsme si společně ujasnili veškeré zájmy a cíle. Klient byl především v B2C segmentu znám pouze v blízkém okolí působení a zároveň nebyl příliš aktivní v on-line prostředí. Vzhledem k povaze firmy, jsme se zaměřili právě na tyto slabiny. Provedli jsme matici BCG ze které vyplynul jako hvězdný produkt česneková pasta, kterou jsme následně zvolili jako klíčový produkt k propagaci. PNO 20 % jsme stanovili tak, aby klient pokryl své náklady a zároveň generoval zisk. 

Společně jsme stanovili tyto cíle reklamní kampaně: 

1.

Zvýšit povědomí a tržby na e-shopu.

2.

Propagovat nejoblíbenější produkt česnekovou pastu.

3.

Celkové PNO do 20 %

Naše strategie

Pro dosažení těchto cílů jsme navrhli komplexní marketingovou strategii zaměřenou na využití Meta Ads a Google Ads.
  •   Meta Ads:
    • Vytvořili jsme kampaně zaměřené na zvýšení prodeje a remarketing s pečlivě vybraným cílením.
    • Důležitým aspektem bylo zatraktivnit grafický vizuál prodejních bannerů pro cílovou skupinu, který má značný vliv na proklikovost reklamy. Také jsme se zaměřili na chytlavý text, který měl za úkol zaujmout nakupujicího a přesvědčit ho o kvalitě produktu.
  •  Google Ads a Sklik:
    • Nasadili jsme reklamy ve vyhledávací a obsahové síti, zaměřené na relevantní publikum v celé ČR.
    • Testovali jsme různé formáty a umístění reklam, abychom našli nejvýkonnější kombinace.
  • Komplexní marketingová strategie
    • Doporučili jsme grafické změny na e-shopu, který měl za následek lepší orientaci ve webovém rozhraní a zajistil důraz na vizuál brandu.
    • Také jsme navrhli přidání konkurenčních výhod e-shopu a implementovali sběr recenzí, což mělo značnou váhu v rozhodovacím procesu zákazníka.
    • Tyto úpravy měly za následek zvýšení hodnoty objednávky a navýšení konverzního poměru.

Realizace kampaní

(srpen 2023 - březen 2024)

Prodej česnekové pasty

  1. Příprava kampaně:
    • Vytvořili jsme atraktivní a funkční vizuály prezentující produkt česnekovou pastu.
    • Nasadili jsme různé typy kampaní, měnili textové varianty reklam a testovali přesměrování zákazníků na další produkty vyrobené na statku.
  2. Spuštění kampaně:
    • Jelikož jsme z počátku pracovali s omezeným rozpočtem, přizpůsobili jsme této situaci také naší strategii a reklamní kampaně spouštěli postupně s příchozími výsledky. Nejprve jsme spustili reklamy pouze na Google Ads, jakmile výsledky po měsíci dosahovaly stabilních 20 % PNO, spustili jsme následně i Meta Ads.
    • Pro Google Ads jsme zvolili Pmax a vyhledávací kampaň zaměřenou na relevantní vyhledávací dotazy.
    • Meta Ads jsme spustili ze začátku s kampaní s cílem nákupů, rozpočtem 200 Kč/den a s jednoduchým prodejním bannerem, který měl u cílového publika ihned velký úspěch. Na základě výsledku jsme se rozhodli vizuál ponechat.
  3. Průběh kampaně:
    • S přicházejícími výsledky jsme následně škálovali rozpočty, přidávali remarketingové kampaně, upravovali cílení a testovali zájem o ostatní produkty.
    • Nejvíce se nám však osvědčila prodejní kampaň zaměřená čistě na česnekovou pastu. Nakupující si pak následně přidávali do košíku i další nabízené produkty a průměrná hodnota košíku se postupně zvyšovala. Prodejní kampaň měla výborné výsledky, kdy při 504 konverzích z této kampaně byla cena za doměřenou konverzi 149,22 Kč.
  4. Závěr kampaně:
    • Z důvodu vyprodání produktu a omezeného množství ostatních produktů jsme byli nuceni kampaně předčasně pozastavit. 

(10.3.2024 - 4.6.2024)

Předprodej česneku

  1. Start kampaně:
    • Nejprve jsme spustili katalogovou kampaň v Meta Ads zaměřenou na relevantní publikum, na kterou jsme navázali remarketingový banner.Skrze Google Ads a Sklik jsme se zaměřili především na vyhledávací kampaně, které jsme podpořili Pmax kampaní. Pro tuto strategii jsme zvolili sofistikovaný banner, který měl podpořit i branding pro nadcházející událost samosběru česneku a vnést tak do budoucna nakupujícímu myšlenku již známé značky.
  2. Průběh kampaně:
    • Pravidelně jsme aktualizovali a optimalizovali reklamní kampaně na základě výsledků. Podle četnosti a na základě PNO jsme pravidelně upravovali rozpočty jednotlivých kampaní, abychom dosáhli stanovených výsledků. 
    • Zaměřili jsme se na nejvýkonnější kombinace reklam, abychom dosáhli co nejlepšího výkonu. U Facebooku se jednalo převážně o remarketingovou kampaň s kombinací katalogu, kdy se cena za konverzi pro remarketingovou kampaň pohybovala na 41,26 Kč za konverzi při celkových 1044 konverzích. Cena za konverzi u katalogu činila 262,39 Kč při 135 zaznamenaných konverzích. 
    • Průběžně jsme s Adamem konzultovali výkon a porovnávali reálné výsledky s doměřenými. Z hlediska velké výzvy – přechodu na consent mode v2 jsme se o to pečlivěji zabývali sledováním výsledků. V některých měsících se reálné tržby pohybovaly až o 25 % výše než naměřené. Na základě toho jsme mohli uměle navýšit PNO a nepřijít tak o nové zákazníky. 
  3. Závěr kampaně:
    • Těsně před koncem vyprodání vykalkulovaných zásob jsme zvýšili frekvenci reklam předprodeje a upozornili na poslední šanci využití nabídky.
    • Výsledek této kampaně předčil veškerá očekávání majitelů statku. Díky naší marketingové strategie jsme dokázali vyprodat plánované množství zásob ještě před sklizní z pole. 

Doměřené výsledky

Prodej česnekové pasty:

  • Dosah: 233 842 lidí
  • Zobrazení: 981 752
  • Četnost: 4,20
  • Vydaná částka: 75 205,24 Kč
  • Nákupy: 504
  • Cena za nákup: 149,22 Kč
  • Produkt byl kompletně vyprodán během kampaně.

Předprodej česneku:

  • Dosah: 206 544 lidí
  • Zobrazení: 665 213
  • Četnost: 3,22
  • Vydaná částka: 43 076,12 Kč
  • Nákupy: 1 044
  • Cena za nákup: 41,26 Kč
  • Předprodej byl vyprodán před stanoveným termínem.

Co o naší spolupráci říká klient??

„Díky této kampani jsme nejen zvýšili naši návštěvnost a prodeje, ale také jsme si vytvořili silnou komunitu zákazníků, kteří se k nám rádi vrací. Byla to skvělá spolupráce s Markem a Kubou z FluffyAgency.“

Adam Gruň, spolumajitel Statek U Veverků

Tato kampaň pro Statek U Veverků jasně ukazuje, jak efektivní může být marketingová strategie kombinující placené reklamy na Meta Ads a Google Ads i pro menší e-shopy a nižší reklamní rozpočty. Naše agentura prokázala schopnost zvýšit povědomí o značce, přilákat nové zákazníky a podpořit prodej díky cílenému a kreativnímu přístupu.

Pokud hledáte partnera pro vaši marketingovou kampaň, FluffyAgency je tu pro vás! Kontaktujte nás a zjistěte, jak můžeme pomoci i vašemu podnikání dosáhnout úspěchu.

Kontaktujte nás

Pokud máte zájem o nezávaznou poptávku, kontaktujte nás ZDARMA.

Napište nám

Zavolejte nám

sídlo

Zahradní 425

Bohuslavice 747 19

Česká republika

IČO: 17619874